mama * plusmama * verliefd op Tim * nachtopvoedster * zot van sterrenstofjes * fan van grijs/wit * houdt van rust en gezelligheid *

zaterdag 28 mei 2016

Premature kleertjes

Mijn nichtje ligt al een tijdje op de MIC afdeling van het UZ Gent. De kans dat haar baby'tje te vroeg komt is jammer genoeg vrij reëel. Nu ging ze op zoek naar premature kleertjes. Wel hier en daar te vinden maar allemaal zo saai. De vraag naar mij kwam of ik dat niet zou kunnen maken.
Ik ben dus op zoek gegaan naar patroontjes. Wat niet zo simpel leek te zijn.
Ik wist dat Sabrina van Mai Desings een patroontje had ontworpen van een kruippakje voor haar premature kindje. Via Abbiekes Gift kwam ik aan het patroontje. Een pracht initiatief trouwens. :-)
Een patroontje voor een body'tje vond ik echter niet. Na veel meten en rekenen kwam ikzelf tot een ontwerpje. Via het internet vond ik ook nog een patroontje voor een hemdje, als echt eerste kleertjes voor ze echt pakjes aan mogen. Daarvan maakte ik er 4 van het kleinste maatje.


Het pakje van Abbiekes Gift ziet er zo uit. 

het is zo ontworpen zodat het helemaal open kan. 



Mijn zelf getekend body'tje maatje 44, enkel met touwtjes en velcro, geen knoopjes.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten