mama * plusmama * verliefd op Tim * nachtopvoedster * zot van sterrenstofjes * fan van grijs/wit * houdt van rust en gezelligheid *

woensdag 30 december 2015

Hoe een stukje stof een tas werd: De Stella Weekender

Na een serieus denkproces en jullie mening te hebben gevraagd over de stofcombinatie kon ik aan de slag.

Stof: Stenzo stars en kroontjes van De Stoffenkraam
tasfournituren: framalo

Deze tas heeft wel 40 verschillende stukjes :-) tekenen, uitknippen, verstevigen... Dit nam toch vlug 2 dagen in beslag. Dit projectje was echt geen simpele opdracht. Uren en dagen heb ik hier aan gewerkt. Met hier en daar wat haperingen is het mij gelukt. Gelukkig kreeg ik de hulp van een sewalong op de site van Swoon.


Na het knippen en verstevigen kon het naaien beginnen. Eerst het voor en achterpand met de nodige rits en zakjes... De zakjes werkte is af met magneetknopen.




Bovenaan moest er natuurlijk ook een rits, Ritsen en ik zijn net als knoopsgaten en ik. Dit gaat niet samen :-)


Als ook de boven en onderkant aan elkaar zaten kon het in elkaar zetten van de tas beginnen.
Dit ging niet zo zonder slag of stoot. Wat een werkje en wat een gedoe met het paspel... Dit was echt niet gemakkelijk.


Niet helemaal tevreden maar de buitenkant zit in elkaar, nu de binnenkant



De binnenkant gaat eigenlijk net zoals de buitenkant. Aan de binnenkant heb ik wat hebbedingetjes toegevoegd. Een musketonhaak om iets aan te kunnen hangen (vond deze zo super gevonden bij een collega blogger), een elastiek om flesjes in vast te zetten en 4 verschillende vakjes.




Eigenlijk is dit een multi-functionele tas maar in het achterhoofd vind ik hem super als luiertas. Dus maakte ik 2 verwijderbare bevestigingen om de tas ooit aan een buggy te kunnen hangen.





4 opmerkingen: