mama * plusmama * verliefd op Tim * nachtopvoedster * zot van sterrenstofjes * fan van grijs/wit * houdt van rust en gezelligheid *

dinsdag 6 september 2016

Boxershorts

Wat doe je nu met dat overschot aan minion stof hé?
Boxershorts maken...
Wat een snel klaar projectje moest worden werd en dagje vol ergernis.
Bij oontje vond ik het patroon van 'ondergoed voor van katoen'.
Nu maakte ik de grootste maat voor Jelle omdat zijn boxershorts van nu een maatje kleiner zijn en aan de kleine kant beginnen worden.
Zo gezegd zo gedaan...
Grote ontgoocheling toen het af was, precies een pamperbroekje.


In vergelijking met zijn boxershorts nu veel te groot. Ik haalde er het eitje aan de pijpjes er van tussen en verkorte de beentjes.  Dit is het resultaat.


Op zich past het wel maar het komt te laag op de rug dus eigenlijk te klein. Deze is dus een weggevertje. 

Dan maar op zoek naar een ander patroon. Ik dacht me te herinneren dat er in ottobre ook ooit een patroontje stond. Niet lang moeten zoeken om het te vinden. Ottobre 1/2013 heeft er eentje. 
Toch maar een maatje kleiner gemaakt dan dat ik voor ogen had, leek weer zo heel groot. 
Niet slecht gehokt maar verkeerd geknipt. Ik ben de naadwaarde vergeten. Met dat deze in het bovenste patroon was inbegrepen... 
Deze boxershort past wel maar met naadwaarde zal hij perfect zitten. De pijpjes zijn ook hier wel 4 cm ingekort.


boordje was hier nog niet afgewerkt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten