mama * plusmama * verliefd op Tim * nachtopvoedster * zot van sterrenstofjes * fan van grijs/wit * houdt van rust en gezelligheid *

woensdag 13 september 2017

Parklegger

Vele sites afgeschuimd maar geen parklegger vinden die volledig naar m'n zin was. 
Ofwel te duur, ofwel niet mooi...
Ik heb een parkbekleding voor als onze kleine meid het park als wieg gebruikt maar niet voor er na.
Op pinterest vond ik wel super mooie zelf maak ideeën. 
Ik had op zolder nog een oude parkbekleding liggen waar ik de zijflappen van afknipte en de onderkant als vulling gebruikte. 
Ik zocht m'n stof bijeen en had vierkantjes nodig van 19/19cm +naadwaarde dus maakte ik er 20/20cm van. Een beetje puzzelen maar best wel leuk en tevreden van het resultaat. 


De hartjes er op naaien was nog de grootste uitdaging, op aanraden in de groep van 'naaien voor vriendinnen' gebruikte ik scheurvlies en daarmee ging het iets beter. Ik moet in het vervolg mss beter kijken voor fliesofix. 
Het resultaat mag er zijn. 


Voor de achterkant wou ik in het genre verder gaan van 'Koeka'.
Wel m'n stof wat verkeerd geknipt, ik wou graag schuin werken in de hoek, alles netjes opgemeten en toch verkeerd geknipt. Op zich geen ramp, het valt zo niet op. 


M'n wafelstof kocht ik bij Stoffen Verkempinck in Oostende, al de rest zijn overschotjes uit m'n bak en kan ik niet echt meer herinneren van waar ze allemaal komen. 
De zijkanten werkte ik achteraf nog af met roze biais. 

1 opmerking: