mama * plusmama * verliefd op Tim * nachtopvoedster * zot van sterrenstofjes * fan van grijs/wit * houdt van rust en gezelligheid *

woensdag 13 april 2016

Herbekleden van autostoel en draagbare autostoel maxi cosi

Op algemene vraag toch een blogje over het herbekleden van de autostoel.
Een dik jaar geleden vond ik voor een prikje 2 autostoelen. De stofbekleding had echter serieus afgezien. Het leek me een hele uitdaging deze te herbekleden. In het achterhoofd onze kinderwens en met volle moed begon ik te zoeken naar de perfecte combinatie. 1ding wist ik zeker, het moest in blauwtinten :-)
Da veel googlen en voorbeeldjes gezien te hebben had ik in gedachten wat ik wou.
Op de stoffenkraam vond ik alles wat ik zocht. Sterren, wafelkatoen en kleine ruitjes.
Dan kwam het echte werk.
Eerst de stoelbekleding van de autostoel halen.
De bekleding wassen in de wasmachine op 30 graden.
Het is heel belangrijk alles te nummeren. Welke zeide hoort bij welke zeide.

Ik maakte ook heel veel detail foto's. Waar stopt de elastiek, tot waar biais, hoe zit alles in elkaar, heel belangrijk om alles duidelijk te noteren 








Na dit komt het werkje van veel geduld, alles lostornen



Na het uit elkaar halen mogen we eindelijk terug herbekleden. Dit is niet moeilijk. De goede kant van de bekleding leg je op de averechtse kant van je nieuwe stof, je spelt het vast en knipt grof uit. Daarna ga je met de overlock over de randen. Dit doe je bij alle delen. 



Het terug in elkaar steken. Goed meten en passen, dit ging eigenlijk vrij simpel met m'n gewone naaimachine en een ledernaald. 








Best wel fier op het resultaat.


Toen ik toch de smaak te pakken had, na de 2 autostoelen herbekleede ik ook nog de draagbare autostoel of de maxi cosi









Geen opmerkingen:

Een reactie posten