mama * plusmama * verliefd op Tim * nachtopvoedster * zot van sterrenstofjes * fan van grijs/wit * houdt van rust en gezelligheid *

zondag 1 november 2015

Genieten... Midfulness...Frozen

De warmste 1 november sinds metingen...
We gingen naar kinderboerderij De Lenspolder in Nieuwpoort.
Het warme zonnetje straalde op onze snoet. Echt genieten.

Ik probeer al enkele weken te genieten van de zaken waar we anders niet bij stil staan.
Mindfulness zoals ze dat tegenwoordig noemen.
Midfulness staat voor oplettendheid, je van elk moment gewaar zijn. gericht aandacht schenken aan zaken waar we anders niet bij stil staan. Je aandacht op iets richten terwijl je in het hier en nu blijft.

Genieten van het nu en niet 'waarom' en 'wat als' Dat waren de laatste jaren een beetje mijn stokwoordjes. Het beheerste heel m'n leven. Ik probeer te genieten van het leven in het hier en nu. Aan het verleden kan je niets meer veranderen en de toekomst komt hoe het komt.

Na een gezellige wandeling tussen de ritselende herfstblaadjes keken we met z'n allen naar Frozen.
Voor mij en Tim de eerste keer.

De film heeft wel een indruk op me achter gelaten.
Vooral het liedje 'Laat het los' is op m'n lijf geschreven.

'Laat het los, Laat het los!
Ik hou het echt niet meer uit.
Laat het los, Laat het los!
Gooi de deur dicht, keer niet terug.
Geef niet om al hun commentaar
En de storm raast door
De vrieskou daar zat ik toch al niet mee.

't is vreemd, maar op een afstand
Lijkt alles heel erg klein.
En de angsten die ik voelde
die blijken weg te zijn!'

Net zoals in de meeste Disney films willen ze ons doen geloven dat de prinses zal gered worden door haar geliefde prins, de liefde van haar leven. Maar niets is minder waar.
De daad van ware liefde om het bevroren hart te laten ontdooien was niet de romantische kus maar was de ware liefde van haar zus. Het einde was helemaal anders dan wat we verwachten.
Diep van binnen weten we allemaal dat ware liefde zich niet beperkt tot romantische liefde.
Haar romantische prins was niet wie ze dacht maar wel de ijsman Kristof die eigenlijk een beetje en rare snuiter was toonde echt wie hij was. We zien het veel te vaak over het hoofd. De echtheid van de persoon schuilt vaak niet achter de schoonheid van de persoon.
De relatie tussen de zussen Anna en Elza was totaal bevroren, wat ik heb geleerd is dat bevroren familierelaties altijd terug kunnen gelijmd worden... Wie weet!?!


1 opmerking:

  1. Hier de film al tig keer gezien, heb een dochter van 4 he ;).
    ALlee altijd stukken en beetjes hoor, maar het is idd een mooie film!
    En om familiebanden te lijmen, moet er altijd iemand een eerste stap zetten...
    Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen