mama * plusmama * verliefd op Tim * nachtopvoedster * zot van sterrenstofjes * fan van grijs/wit * houdt van rust en gezelligheid *

donderdag 26 november 2015

M'n moeilijkste project ooit! De Lars van zonen09

Eindelijk ben ik er aan begonnen, het patroon had ik al een tijdje geplakt en geknipt maar telkens werd het uitgesteld. Ik opteerde voor de smalle versie van maatje 134, afgaande op de maten en Jelle zijn figuurtje. Had ik dat toch maar niet gedaan. Maar dat weet je natuurlijk pas als de jas af is.

Bloed, zweet en tranen heeft me de jas gekost. 4 volle middagen ben ik er aan bezig geweest. Van alles knippen tot een afgewerkt model. Verschillende keren moest ik de binnenmouwen lostornen. Eerst zaten de naden aan de goede kant en dat mocht niet dan speelde ik het klaar om ze gedraaid in de mouw te steken zodat er geen arm door kon :/ Heel veel frustratie vloog er in het rond maar beetje bij beetje kwam het resultaat. En ja hoor de laatste 4 cm die moest gestikt worden van de jas... Lege spoel en 3 kapotte naalden... Het was net iets te dik om deftig door te kunnen maar het is gelukt :-)

De kap ging iets vlotter tot ik aan de knoopsgaten kwam. Knoopgaten en ik gaan niet samen. Toch 2 van de 4 super gelukt, de 2 andere kunnen er door. :-)

Jammer genoeg is de jas net iets te nipt voor Jelle. Goed genoeg als model maar mama zal een bredere versie mogen maken. Deze komt eerder op een 128.

Buitenstof: soft gel van stoffen verkempinck
Fournituren: stoffen verkempinck
Binnenstof: puffin blue Andrea Lauren van bij Cas en Nina
Patroon: Lars Zonen09
















4 opmerkingen:

  1. Een heel mooi exemplaar! Jassen zijn heel tijd rovend maar o zo mooi als ze af zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is toch wel mooi ze, amai, dikke duim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spijtig dat die maat hier nog ver weg is want anders wist ik het wel... Een Lars voor Lars 😉😃

    BeantwoordenVerwijderen